9 Mayıs 2016 Pazartesi

REHBER 5

Mermi çeşitleri

AP (Armor Piercing): Oyundaki çoğu tankın standart mühimmatı. Milimetre cinsinden delme gücünü her 100 metre için biraz kaybeder.

2X ve 3X kuralına (Yazının sonunda açıklanmıştır) dahildir.2 derecelik normalizasyon açısına sahip olup mermi türleri arasında en hızlı 2.sidir.(Muzzle velocity)

Delme gücünden biraz kaybederek kolay yıkılabilen nesneleri(duvar çit gibi) aşıp arkasındaki hedefe(tank ya da başka bir nesne) hasar verebilir.

 APCR (Armor Piercing Composite Rigid): Delme gücünü her 100 metre için kaybeder. 2X ve 3X kuralına dahildir. 5 derecelik normalizasyon açısına sahip olup mermi türleri arasında en hızlısıdır.

Delme gücünden biraz kaybederek kolay yıkılabilen nesneleri(duvar çit gibi) aşıp arkasındaki hedefe(tank ya da başka bir nesne) hasar verebilir.

APCR

APCR mermisinin zırha etkisi


 HE (High Explosive):  Oyunda çoğunlukla KMT'lerin standart mühimmatı olan yüksek patlayıcılı mermi. Delme gücünü her mesafede aynı seviyede korur.

2X ve 3X kuralına dahil değildir.(Dahil olsaydı artyler neredeyse her tanka penetrasyon sağlayıp tek atardı.) Mermi türleri arasında en yavaş olanıdır. Genellikle merminin kalibresiyle doğru orantılı bir sıçrama yarıçapına sahiptir. Zırhı delemediği durumlarda zırhın üzerinde patlayıp sıçrama yarıçapını kullanarak yine de hasar verebilir. Çarptığı noktada boşluklu zırh tabakası varsa ne koşulda olursa olsun çoklu zırhları penetre edip tam hasar veremez.(Çünkü karşılaştığı ilk zırhı delip patlar, ancak sıçrama hasarı verebilir.

Yıkılabilir nesneleri yok ettikten sonra arkasında bulunan hedeflere hasar vermez. Çarptığı ilk şeyde patlar ve olsa olsa yakınındaki hedeflere splash ile hasar verebilir.

HE mermisinin zırha nufüzü

 Sırasıyla HEAT, HESH yani HE ve APCR mermilerin zırha nufüz etkileri
Sırasıyla AP, APCR ve HE

Sıçrama(Splash) :

   HE mermi patlarken bir çember oluşturur ve bu çemberin merkezini de düştüğü nokta baz alır. Sıçrama yarıçapı her ne kadar isebu çemberin yarıçapı sayılır ve bu çemberin içindeki hedeflere orantısal olarak hasar verir.Merkeze yakın olan hedefler daha çok hasar görürken, uzak olanlar daha az hasar görür.


 HEAT(High Explosive Anti-Tank): Delme gücünü her mesafede aynı değerde korur. 2X ve 3X kuralına dahil değildir. HE'den sonra en yavaş mermi türüdür.

AP ve HE karışımı bir yapısı olduğu için boşluklu zırhlara karşı çok acizdir. Yıkılabilir nesneleri yok ettikten sonra arkasında bulunan hedeflere hasar vermez. 

Zırha çarpan ilk patlayıcı zırh yüzeyinde patlıyor ve oluşan sıcaklıkta zırhı delmek için uygun ortam hazırlıyor. Hemen arkasından gelen zırh delici kısım ise bu yumuşamış zırhtan kolayca içeri giriyor.


Fakat boşluklu zırh durumu olduğunda: Mermi dışarıdan geliyor ve patlayıcı kısım boşluklu zırha çarpıp patlıyor. Delici kısım ilk zırhı bu şekilde aşıyor. Sonra asıl zırhla karşılaşıyor fakat bu sefer delişi kolaylaştıracak patlayıcı yok! Bu yüzden zırhı delmekte zorlanıyor ve delememe olasılığı yüksek oluyor.


Bu durumda mürettebatın zırhı delmiş gibi tepki vermesi normal. Sonuçta asıl zırh delinip tankın hp'si düşmese de çoklu zırhlardan en az birini delmiş oluyorsunuz ve adamcağız heyecanlanıyor =)


Normalizasyon Açısı:

Örnek üzerinden açıklayalım:
Mesela tiger2, 150mm bir ön üst zırha sahip fakat 45 derecelik bir açıyla oturtulmuş
bu yüzden 212mm efektif zırha sahiptir. Normalizasyon ise AP mermiler için 2-3 derece, APCR mermiler için 4-5 derece. HEAT ve HE mermiler sahip değil yani bu şu anlama geliyor, sen bir tiger2'nin ön üst plakasına APCR mermi yolladığında sahip olduğunu varsaydığım 45 derecelik açı, 5 derece düşüyor ve 212mm'lik efektif zırh, 195mm'ye düşüyor. Yani 196mm delebilen bir apcr merminin tiger2'nin ön üst plakasını delme olasılığı yüksek fakatAP mermi atarsan aynı yere, 3 derecelik normalizasyon açısıyla sahip olduğu efektif zırh 212'den 205mm'ye düşüyor. HEAT atıyorsan normalizasyon açın yok, 212 delmek zorundasın



Zırhı Delememek: Merminin RNG dahilindeki delme kabiliyeti, zırhın(boşluklu zırhlar dahil) efektif kalınlığından azdır ve bu nedenle zırh delinmez.

Sekme(Ricochet, bounce): Mermi, zırha 30 derece veya daha fazla bir açıyla çarpar. Merminin delme değerleri ile regular zırhın efektif kalınlığı hesaba katılmaz ve mermi direkt seker. 
   Seken mermi AP veya APCR ise delme kabiliyetinden biraz kaybederek başka bir hedefe çarpabilir.
   HEAT mermiler sektikten sonra başka bir hedefe çarpmıyorlar. Bu mermiler öylece kayboluyor.
   HE mermiler için 70 derecenin üstünde bile sekme durumu yok. Mermi eğer o şekilde çarparsa, "delememiş" gibi muamele görüyor. Çünkü bu mermiler için iki durum vardır.

Deler: Eğer önünde boşluklu zırh yok ve delme gücü zırhın efektif kalınlığı aşmaya yetiyorsa zırhı deler, topun HE için üzerinde yazan ortalama hasarına yakın bir şeyler vurur.

Delemez: Boşluklu zırh veya zırhın efektif kalınlığını aşmaya yetecek kadar delme kabiliyeti yoktur. Bu nedenle vereceği hasar, topun HE mermi için üzerinde yazan ortalama hasarının yarısı ile "0" arası bir değerdedir.2. duruma örnek olarak KV-2'nin ortalama 86mm delen ve 910 dmg vuran 152mm çapındaki M-10 adında topunu ele alalım.Bu toptan atılan HE mermi, eğer zırhı delemezse zırhın dışında patlar ve splash aracılığıyla "0 ile 454" arasında bir hasar verir.Hasarı 0'a yaklaştıran etkenlerden birisi zırhın kalınlığıdır. Yani bu mermi 100mm kalınlığındaki bir zırh ile 200mm kalınlığındaki bir zırha çarptığında elde edilecek hasarlar arasında çok büyük bir fark olacak.
   Diğer etken ise "iç kaplama" ekipmanının takılıp takılı olmaması ve büyüklüğü.
Bu ricochet'i engelleyen kurallardan biri ise 3X kuralı. Ona da geleceğiz.

2X: Eğer zırha çarpan merminin kalibresi, zırh kalınlığının 2 katı veya fazlasıyla normalizasyon açısı artıyor.
Ör: 90mm toptan atılan mermi versus T-34'ün 45mm'lik zırhı.

Formül:
(merminin ana normalizasyon açısı)*1,4*(mermi kalibresi) / (zırh kalınlığı)

3X: Bu, auto-ricochet'in olmasını engelleyen bir kural.
Şartı ise şunlar:
Mermi AP ve ya APCR olmalı
Merminin çapı zırh kalınlığının 3 katı veya 3 katından fazla olmalı 
​Bu şartlar sağlandığında merminin çarpma açısı gözetilmeksizin zırh delinir.

(Bu yazı MENGESH tarafından yazılmıştır.)



13 yorum:

  1. Sekme bölümündeki yanlışı düzeltmenizi tavsiye ederim zira 70 derecelik açı dik açıya çok yakındır ki ; bilirsiniz zırha dik açıyla çarpan mermilerin delmesi daha kolay olur,sekme olayıda merminin zırha 30 derece veya daha az bir açıyla çarpmasında gerçekleşir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler hata olmuş düzeltiyorum :)

      Sil
  2. peki zırhını ap ile delebılğimiz bı tanka dıyelım 300 500 topumuz var ıs3 mesela ... karsıda tıger 2 yan gövde ... ortalma 400 vurucaktır ama bunu 500 lere doğru yükseltmenın bi formulu taktıgı varmıdır... sonraki atışın hemen hemen kaç vuracagını hesaplamak mümkünmü .. zira örneğin 430 canı kalmıs birine 300 500 topuyla ölmek pahasına cıkıp son vuruş ateş etmek herzaman mutlu sonuclar vermıyor ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zırhının ince olduğu bir noktadan vurursanız maksimuma yakın hasar verme olasılığınız artar.Ve tabi ki gold atmanız kesin sonuç verecektir.

      Sil
  3. Onur kardeşim maalesef yanlışin var hasarı oyun ne yaparsanız yapın sectirmez tamamen rng dır yani rastgele seçilir sansiniza bağlıdır hasarın miktarı zar atıldığını düşünün zırhın inceliği kalinligiyla kesinlikle alakası yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır bunu he mermi ve çok yüksek damage veren 183 tankında bariz görebiliriz he merminin olayını belki istisna sayarsın çünkü kalın bir yere attığında az damage siyah olan yere attığında maksimum damage verir 183 ile bir tanka arkadan vurduğunda muazzam damage ama önden vurduğunda daha az damage yanlış mı bu

      Sil
    2. He olayı farklı önden delemez ise tabi az hasar verir arkaya göre . ama biz burada delerse eğer verdiği hasardan bahsediyorsak ve bu he mermi bile olsa delerse eğer tamamen rng dır kaynak saglam wg çalışanından :)

      Sil
    3. O zaman bunu sadece HE mermi için doğrudur deyip genellemeye almayalım :) Teşekkürler bilgin için ;)

      Sil
    4. Her mermiden bahsediyorum (AP , Apcr, he, hesh,heat yazayım da :)) verilen hasar aralığında her hangi bir hasar verebilir fakat bunu asla siz belirlenemez ne yaparsanız yapın ;) ( zırhın ince olduğu bölgeler , gold mermi atma vs) . Amacım laf kalabalığı yapmak deyil sadece arkadaslarin doğru bilgiye ulaşmalarına katkı sağlamak benim gibi tembeller vardır belki :) yukarıda ki yazıyı okumayıp yorumlara bakar...

      Ama ellerine sağlık mobil platform için böyle bilgilendirici bloglara ve kaliteli yayınlara ihtiyacımız vardı PC'de ki lere yetişecez inşallah..

      İyi oyunlar herkese!

      Sil
    5. Yukarıda arkadaş 300-500 luk topla nasıl daha fazla hasar verebilir 500 e yakinlasabilir diye sormuş tavsiye üzerine yazdım bunları :) umarım anlatabilmisimdir.

      Ne zırh inceliği ile nede gold la alakası var tamamen şans tamamen RNG!

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil